Tuesday, July 15, 2014

#6 - Wicklow Mountain National Park, Ireland

Assalamualaikum! 

Okeh aku janji ni adalah entry pendek pasal Ireland. Tak larat aku nak peram lama-lama dah. Nak abeskan cepat-cepat before masuk bulan Syawal. Eceh~. 

Kali ni adalah dari Cliff of Moher menuju ke Wicklow National Park. Tau kenapa nak pegi sini? Sebab kawan aku kata kat sinilah salah satu scene dalam filem "P/S: I love You" penah buat. Aku yakin ada diantara kita yang penah tengok filem ni. Actually aku penah tengok aritu before pegi sana. Hahaha amek mood katanya. 

Tapi hari yang sepatutnya kitaorang explore Wicklow National Park, memang takde rezeki sebab cuaca tak begitu baik sepanjang hari. Mendung. Berkabus. Hujan.  Kira cukup pakej la. Agak membantutkan actually. Tapi dah sampaikan.. kita amek gambar yang mana ikut sedap hati jela. 


Untuk ke Wicklow National  Park ni actually dari Dublin tak brape jauh pun dalam less than 1 hour journey. Kalo ada masa dan cuaca cerah aritu tu, aku suggest korang buat tracking kat Sally Gap. Aku ade tengok kat Youtube dorang yang pegi sana. View adalah lawa okeh! Tak rugi pegi sana. 

So, kita layan gambar jela eh. Hari ni adalah hari last kat sini. Malam kang dah naik flight balik ke Birmingham semula. 
















Ok dah tu jela... Selamat berpuasa!

Till then..

Bye!

6 comments:

  1. Viewnya cantik...ada kelainan dengan pandangannya tersendiri. Bro merokok kah ? jaga kesihatan...Selamat berpuasa.

    ReplyDelete
  2. Indahnya pemandangan di Natinal park itu. Subhanalloh..

    Benda hitam di atas bungkus rokok itu sejenis binantang siput kah Bang Jhon ?

    Air sungai kenapa nampak keruh ya ? biasanya kelihatan jernih.

    ReplyDelete
  3. apa benda yg itam kat kotak rokok tu??

    ReplyDelete